El passat 9 de febrer va tenir lloc la segona part de la sessió de treball de l'Espai de Reflexió del Nou Currículum Infantil, centrada en l'eina de Situació d'Aprenentatge. La sessió va comptar amb la participació de 55 professionals inscrits procedents de 39 municipis diferents. L'activitat es va desenvolupar de 9:30 a 13:30 h.
Desenvolupament de la Sessió
En aquesta sessió, vam comptar de nou amb la Mireia Valdés qui va aprofundir en el coneixment dels elements fonamentals del Nou Currículum d’infantil, concretament: les competències específiques, els sabers i els objectius. A la segona part de la sessió, continuarem la tasca iniciada en la sessió anterior i, en petits grups, aplicarem els coneixements adquirits en l’elaboració de les situacions d’aprenentatge.
La metodologia emprada, basada en el “learning by doing” i l'aprenentatge entre iguals, va ser especialment ben valorada per les participants. Aquest enfocament pràctic i col·laboratiu va facilitar la creació d'espais de reflexió i intercanvi entre educadores i tècniques municipals, promovent així el desenvolupament professional en el seu dia a dia.
Resultats de la Sessió
Durant la sessió, es van continuar treballant en les 12 situacions d'aprenentatge diferents elaboardes per les participants en la sessió del 19 de gener.
A més, es va posar en comú els aprenentatges adquirits durant la sessió, destacant:
- Eliminar eixos per objectius i competències ens ha ajudat a concretar.
- La riquesa de l'aprenentatge entre iguals.
- Es va destacar el "relax mental" que va aportar aquest tipus de treball reflexiu i col·laboratiu.
Materials
Podeu consultar (en aquest espai o si aneu a documentació) els següents materials:
- Power point elaborat per Mireia Valdès.
- Les situacions d'aprenentage que va treballar cada grup.
- El recull d'aprenentatges.