El passat 19 de gener va tenir lloc la primera part de la sessió de treball de l'Espai de Reflexió del Nou Currículum Infantil, centrada en l'eina de Situació d'Aprenentatge. La sessió va comptar amb la participació de 64 professionals inscrits procedents de 39 municipis diferents. L'activitat es va desenvolupar de 9:30 a 13:30 h.
Desenvolupament de la Sessió
La trobada va començar amb una introducció a càrrec de la Mireia Valdès, que va presentar els elements clau del nou currículum infantil i la seva interrelació. Aquesta introducció va servir de base per al treball posterior en petits grups, on les participants van començar a construir situacions d'aprenentatge aplicant els conceptes apresos.
La metodologia emprada en aquesta sessió, basada en el “learning by doing” i l'aprenentatge entre iguals, va ser especialment ben valorada per les participants. Aquest enfocament pràctic i col·laboratiu va facilitar la creació d'espais de reflexió i intercanvi entre educadores i tècniques municipals, promovent així el desenvolupament professional en el seu dia a dia.
Resultats de la Sessió
Durant la sessió es van iniciar 12 situacions d'aprenentatge diferents, les quals es continuaran treballant en la segona part de la sessió, programada pel proper 9 de febrer.
A més, es va posar en comú els aprenentatges adquirits durant la sessió, destacant:
- La metodologia de treball conjunta que va ajudar a aclarir conceptes i entendre millor l'estructura de l'eina.
- Es va valorar molt positivament la riquesa del treball col·lectiu, ressaltant les diferents maneres d'enfocar una mateixa situació d'aprenentatge a les cinc escoles que formaven el grup.
- Es va destacar el "relax mental" que va aportar aquest tipus de treball reflexiu i col·laboratiu.
Materials
Podeu consulatr (en aquest espai o si aneu a documenatció) els següents materials:
- Power point elaborat per Mireia Valdès.
- Les situacions d'aprenentage que va treballar cada grup.
- El recull d'aprenentatges i dubtes tal com els vam recollir als targetons.
- Resum dels prinicipals aprenentatges