El Programa sectorial de millora de les xarxes d’abastament d’aigua recull en el seu articulat un procediment de seguiment de l'execució dels ajuts atorgats:
Article 15. Seguiment de l’execució
1. Amb la finalitat d’una adequada planificació, execució, seguiment i control dels
recursos del Programa, s’estableix l’obligació d’informar sobre l’estat de situació,
evolució i previsió de les actuacions finançades pels ens destinataris.
2. A aquest efecte, els ens destinataris han de presentar el formulari de seguiment
tècnic del seu ajut, d’acord amb el model normalitzat I4-008-24, durant cadascun
dels períodes següents:
▪ 1 de setembre de 2025 a 30 de novembre de 2025.
▪ 1 de setembre de 2027 a 30 de novembre de 2027.
3. El formulari esmentat recull l’estat de situació i el seguiment del progrés dels projectes
i actuacions finançats i de la seva execució pressupostària, així com les
característiques de les actuacions i el seu cost.
4. Queden exempts de la presentació del formulari aquells ens que hagin presentat la
justificació final de l’ajut.
Podeu consultar el calendari complet previst per a l'execució del Programa Sectorial aquí.
Afegeix un nou comentari
Bon dia
Per tant, entenc que aquest formulari de seguiment seria per informar dels projectes que es volen fer o s'estan fent, oi? Si volem fer dos projectes i un d'ells ja el tenim acabat, què hauríem de fer?, fer formularis per les dues actuacions o la que ja està feta només cal fer la justificació.
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia Montse,
Si ja teniu un projecte acabat podeu presentar una primera justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2025 i fins al 30 de novembre de 2025.
D'altra banda els ens destinataris han de presentar el formulari de seguiment tècnic del seu ajut, excepte aquells ens que hagin presentat la justificació final de l’ajut, d’acord amb el model normalitzat I4-008-24, durant cadascun dels períodes següents:
▪ 1 de setembre de 2025 a 30 de novembre de 2025.
▪ 1 de setembre de 2027 a 30 de novembre de 2027.
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia,
Podriem presentar primera justificació voluntària per obres executades i pagades al 2023. L'execució de l'obra de substitució de canonades va ser executada per la concessionaria, però no era inversió prevista per tarifa.
També hem de presentar el formulari de seguiment tècnic?
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Hola Patricia,
D'acord amb el dictamen:
Article 14. Execució
1. La part de les actuacions finançada per la Diputació de Barcelona s’ha d’executar en el període global de l’1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2027,
Per tant, no hi ha problema en justificar les obres del 2023, i si la inversió ha estat per a la substitució de canonades, i no s'ha carregat a la tarifa de l'aigua, tot és correcte.
Pel que fa als formularis, en trobareu 3:
I4-006-24 Justificació econòmica de despeses (aquest és el cal omplir amb les dades econòmiques tant si la justificació és parcial o total)
I4-008-24 Seguiment Formulari associat (aquest és el que cal presentar abans de final de novembre, encara que hagueu fet una justificació parcial, només els ens que hagin fet la justificació final n'estan exempts)
I4-007-24 Justificació tècnica de despeses (aquest formulari caldrà omplir-lo en presentar la justificació final i és el que conté dades tècniques, com els rendiments abans i després de les actuacions, etc.)
Properament tenim prevista una webinar per donar més explicacions sobre els formularis. Publicarem la data en breu.
Salutacions,
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia,
Tenim un altre dubte sobre com omplir el formulari I4-008-24. En el nostre cas, part de l'import obtingut amb el programa sectorial anirà a cobrir la part de l'import de les actuacions que no cobreix la subvenció de l'ACA de millora d'abastament i digitalització. Nosaltres hem fet un càlcul estimat, tenint en compte l'import subvencionat per l'ACA, però aquest import es podria veure reduït, un cop feta la revisió i l'adjudicació de l'ACA .
Llavors l'import de la subvenció del programa sectorial per cobrir el 100% de l'actuació seria superior al que informarem al formulari. Això podrà afectar a l'hora de justificar la vostra subvenció?
Gràcies!
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Hola Patricia,
Tenim previst realitzar un webinar, properament, per a resoldre dubtes sobre els formularis, tant des del vessant de les actuacions elegibles com des del vessant del procediment administratiu. De seguida que ho tinguem tot a punt us enviarem la convocatòria i allà tindreu els companys del Servei d’Assistència a la Cooperació Local, que us respondran a qüestions com la que planteges.
Pel que fa a la teva pregunta crec que no hi hauria d'haver cap problema, però ens ho podran confirmar al webinar.
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Intentarem resoldre la pregunta al Webinar Programa Sectorial de Millora de les xarxes d’aigua – Seguiment i resolució de dubtes, el proper 22 d'octubre de 2025
Programa
9:30 Benvinguda i presentació del webinar
Sr. Marc Castells, Diputat delegat d’Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic
9.35 Actuacions elegibles. Resolució de dubtes.
Sra. Laura Guerrero, Responsable del cicle de l’aigua, Servei d’Equipaments i Espai Públic.
10:05 Exemple d’actuació elegible: Presentació de l’aplicació del telecontrol al municipi de Sant Pere Sallavinera.
Sr. Matías Bosch, Alcalde de Sant Pere Sallavinera.
10:20 Formularis de seguiment i justificació dels ajuts del Programa Sectorial de millora de les xarxa d’abastament d’aigua. Resolució de dubtes.
Sr. Paco Lozano, Cap del Servei d’Assistència a la Cooperació Local, Direcció de Serveis de Cooperació Local.
11:00 Tancament i comiat.
Inscripcions
Podeu formalitzar la inscripció enviant un correu amb les vostres dades a: cicleaigua@diba.cat
Organitza
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic i Servei d’Equipaments i Espai Públic, Diputació de Barcelona
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
En el webinar s'ha comentat que la memòria tècnica de finalització de l'obra és un document normalitzat. Ens podeu dir on trobar el contingut d'aquest document?
Gràcies
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Afegeix un nou comentari
Tinc dos dubtes en relació al formulari de seguiment:
- Encara que no s'hagin iniciat les obres, cal lliurar el formulari de seguiment tècnic de l'ajut (I4-008-24)?
- En els desplegables del formulari, on es pot triar la maduresa de l'estat de l'actuació, no hi ha l'opció pendent d'inici de l'actuació. Com procedim si no surt aquesta opció?
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia Esther,
Efectivament, tots els municipis hauran d'omplir el formulari, excepte els que hagin presentat la justificació final.
Pel que fa al qüestionari es va pensar que a data de 30 de novembre de 2026 no hi hauria d'haver cap actuació pendent d'inici, però per les consultes que tenim es podria donar aquesta casuística, així que afegirem al formulari l'opció “Pendent d’inici” per als 8 tipus d’actuació.
En tot cas les altres opcions serien les desitjables per tal de complir el termini final.
Salutacions
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia
Per tant, entenc que aquest formulari de seguiment seria per informar dels projectes que es volen fer o s'estan fent, oi? Si volem fer dos projectes i un d'ells ja el tenim acabat, què hauríem de fer?, fer formularis per les dues actuacions o la que ja està feta només cal fer la justificació.
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia Montse,
Si ja teniu un projecte acabat podeu presentar una primera justificació voluntària: entre el 2 de gener de 2025 i fins al 30 de novembre de 2025.
D'altra banda els ens destinataris han de presentar el formulari de seguiment tècnic del seu ajut, excepte aquells ens que hagin presentat la justificació final de l’ajut, d’acord amb el model normalitzat I4-008-24, durant cadascun dels períodes següents:
▪ 1 de setembre de 2025 a 30 de novembre de 2025.
▪ 1 de setembre de 2027 a 30 de novembre de 2027.
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia,
Podriem presentar primera justificació voluntària per obres executades i pagades al 2023. L'execució de l'obra de substitució de canonades va ser executada per la concessionaria, però no era inversió prevista per tarifa.
També hem de presentar el formulari de seguiment tècnic?
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Hola Patricia,
D'acord amb el dictamen:
Article 14. Execució
1. La part de les actuacions finançada per la Diputació de Barcelona s’ha d’executar en el període global de l’1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2027,
Per tant, no hi ha problema en justificar les obres del 2023, i si la inversió ha estat per a la substitució de canonades, i no s'ha carregat a la tarifa de l'aigua, tot és correcte.
Pel que fa als formularis, en trobareu 3:
I4-006-24 Justificació econòmica de despeses (aquest és el cal omplir amb les dades econòmiques tant si la justificació és parcial o total)
I4-008-24 Seguiment Formulari associat (aquest és el que cal presentar abans de final de novembre, encara que hagueu fet una justificació parcial, només els ens que hagin fet la justificació final n'estan exempts)
I4-007-24 Justificació tècnica de despeses (aquest formulari caldrà omplir-lo en presentar la justificació final i és el que conté dades tècniques, com els rendiments abans i després de les actuacions, etc.)
Properament tenim prevista una webinar per donar més explicacions sobre els formularis. Publicarem la data en breu.
Salutacions,
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Bon dia,
Tenim un altre dubte sobre com omplir el formulari I4-008-24. En el nostre cas, part de l'import obtingut amb el programa sectorial anirà a cobrir la part de l'import de les actuacions que no cobreix la subvenció de l'ACA de millora d'abastament i digitalització. Nosaltres hem fet un càlcul estimat, tenint en compte l'import subvencionat per l'ACA, però aquest import es podria veure reduït, un cop feta la revisió i l'adjudicació de l'ACA .
Llavors l'import de la subvenció del programa sectorial per cobrir el 100% de l'actuació seria superior al que informarem al formulari. Això podrà afectar a l'hora de justificar la vostra subvenció?
Gràcies!
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Hola Patricia,
Tenim previst realitzar un webinar, properament, per a resoldre dubtes sobre els formularis, tant des del vessant de les actuacions elegibles com des del vessant del procediment administratiu. De seguida que ho tinguem tot a punt us enviarem la convocatòria i allà tindreu els companys del Servei d’Assistència a la Cooperació Local, que us respondran a qüestions com la que planteges.
Pel que fa a la teva pregunta crec que no hi hauria d'haver cap problema, però ens ho podran confirmar al webinar.
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Intentarem resoldre la pregunta al Webinar Programa Sectorial de Millora de les xarxes d’aigua – Seguiment i resolució de dubtes, el proper 22 d'octubre de 2025
Programa
9:30 Benvinguda i presentació del webinar
Sr. Marc Castells, Diputat delegat d’Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic
9.35 Actuacions elegibles. Resolució de dubtes.
Sra. Laura Guerrero, Responsable del cicle de l’aigua, Servei d’Equipaments i Espai Públic.
10:05 Exemple d’actuació elegible: Presentació de l’aplicació del telecontrol al municipi de Sant Pere Sallavinera.
Sr. Matías Bosch, Alcalde de Sant Pere Sallavinera.
10:20 Formularis de seguiment i justificació dels ajuts del Programa Sectorial de millora de les xarxa d’abastament d’aigua. Resolució de dubtes.
Sr. Paco Lozano, Cap del Servei d’Assistència a la Cooperació Local, Direcció de Serveis de Cooperació Local.
11:00 Tancament i comiat.
Inscripcions
Podeu formalitzar la inscripció enviant un correu amb les vostres dades a: cicleaigua@diba.cat
Organitza
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic i Servei d’Equipaments i Espai Públic, Diputació de Barcelona
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
En el webinar s'ha comentat que la memòria tècnica de finalització de l'obra és un document normalitzat. Ens podeu dir on trobar el contingut d'aquest document?
Gràcies
- Inicia sessió o registra't per fer comentaris
Tinc dos dubtes en relació al formulari de seguiment:
17-06-2025 - 08:50
Bon dia Esther,
Efectivament, tots els municipis hauran d'omplir el formulari, excepte els que hagin presentat la justificació final.
Pel que fa al qüestionari es va pensar que a data de 30 de novembre de 2026 no hi hauria d'haver cap actuació pendent d'inici, però per les consultes que tenim es podria donar aquesta casuística, així que afegirem al formulari l'opció “Pendent d’inici” per als 8 tipus d’actuació.
En tot cas les altres opcions serien les desitjables per tal de complir el termini final.
Salutacions
19-06-2025 - 08:16