Webinar: L’impacte del decret de la sequera a les UDUs

El passat dimecres 6 de març va tenir lloc el seminari web L’impacte del decret de la sequera a les Urbanitzacions amb Dèficits Urbanístics (UDUs) amb l’objectiu de difondre les implicacions més rellevants del decret d’emergència de sequera per aquests àmbits de baixa densitat residencial, compartir la problemàtica i donar a conèixer el suport als ajuntaments que ofereix el Servei d’Equipaments i Espai Públic (SEEP).

Aquesta segona activitat de la Comunitat de Coneixement en 2024 va contar amb l’assistència d’una seixantena persones d’ens locals que tenen UDUs en el seu terme municipal.

Ferran Barba, cap del Servei d’urbanisme (SU), va introduir la sessió i va anunciar les properes activitats de la comunitat, la més propera, un webinar d’activació dels grups de treball entorn a dues de les qüestions clau en la resolució de la problemàtica (Regulació i Finançament). Properament es facilitarà més informació, a través d’aquesta Comunitat.

La sessió, que es va estructurar en tres parts va ser conduïda per tècnics del SEEP i SU. A la primera intervenció es va exposar la situació general del servei d’abastament d’aigua i la seva contextualització a les UDUS. Seguidament es van exposar les principals implicacions del decret de sequera en relació a aquests àmbits. I finalment, es va explicar el suport que ofereix el SEEP a través del catàleg de serveis, per la millora de les xarxes d’abastament municipals i les eines que disposen els ajuntaments a curt, llarg i mig termini per fer front a aquesta emergència.

Annex a aquesta noticia trobareu les 4 presentacions en pdf.

La sessió va ser gravada i es pot visualitzar en el següent enllaç.