La Xarxa d'escoles bressol municipals de la Diputació de Barcelona publica dues Situacions d'aprenentatge finalitzades i llestes per a ser implementades, desenvolupades en línia amb el recent Decret 21/2023 d'ordenació dels ensenyaments d'educació infantil. Aquestes eines de programació educativa són específiques per infants d'escoles bressol.
Cada una d'elles inclou una descripció detallada del context i del repte, les competències específiques a desenvolupar, els objectius d'aprenentatge, els criteris d'avaluació, els sabers a adquirir, així com propostes d'aprenentatge i mesures de suport, si escau.
- "El meu cos en moviment: explorant les meves fortaleses i tot el que puc davant els reptes motrius de l’espai", està destinada a infantil 0 i proposa què hem de fer per acompanyar a l'infant a conquistar el terra, interactuar amb els elements i assolir els reptes motrius amb autonomia i llibertat.
- "El joc", està dirigida a infantil i se centra en l'experiència enriquidora del joc constructiu. Amb reptes que inclouen construir files, torres, ponts i tancaments, així com apilar i deconstruir materials, aquesta proposta aprofita la curiositat innata dels infants per explorar i interactuar amb el seu entorn.
Aquests dos models són un exemple d'elaboració de les situacions d'aprenentatge, que esperem que us serveixen, bé per replciarles bé per elaborar les vostres pròpies.